Marknadskommunikation: Övningsuppgift 7
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

I Övningsuppgift 1 i modulen ”Marknadsundersökning” stiftade du bekantskap med Köksexperten AB. Marknadschefen sitter och planerar kommande budgetår och funderar på hur han bäst ska använda sin budget. Annonsering är ett alternativ, men det finns naturligtvis flera.

Sätt dig i marknadschefens stol. Hur ska han använda resurserna på bästa sätt? Vad bör han tänka på när han väljer media för att nå sin marknad? Vilka media kan vara lämpliga i Köksexpertens fall?

Motivera ditt svar. Bortse ifrån att Köksexperten av annonsexemplet att döma kan ha god nytta av en duktig reklambyrå vid själva utformningen.

Förslag till svar

Marknad - Marknadskommunikation
Marknadskommunikation
Val av media
Budget – reklam
Annonsutformning – introduktion
Annonsutformning
Direktreklam
Sales Promotion
Etermedia
Internet
Hemsida
Mässor
Public Relations
Press release
Sponsring
Personlig försäljning
Egenskaper hos en bra säljare
Säljprocessen
Övningsuppgift 7
Övningsuppgift 8
Övningsuppgift 9
Övningsuppgift 10
Övningsuppgift 11
Övningsuppgift 12
Övningsuppgift 13
Övningsuppgift 14
Övningsuppgift 15
Övningsuppgift 16


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida