Marknadskommunikation:
Hemsida
|
||
En snygg och väl fungerande hemsida stärker vår image som ett modernt företag som följer med i utvecklingen. Fördelarna med en egen hemsida är många. Hemsidan ger oss möjlighet att göra i stort sett all information om företaget tillgänglig till relativt liten kostnad. Det är också lätt att på egen hand gå in och göra enkla ändringar på hemsidan, till exempel i texten. Viktigt när det gäller hemsidor En hemsida måste vara snygg och professionell, liksom all övrig marknadskommunikation. Suddiga bilder och ojämn text ger ett slarvigt och amatörmässigt intryck, vilket vi knappast vill förmedla. Hemsidan måste fungera som det är tänkt. Om vi säljer produkter via sajten måste webbshopen fungera perfekt. Är vi distributörer av industriella produkter är det ofta viktigt att länkningarna till sajter med teknisk information fungerar. När det gäller utformning måste man tänka på samma saker som vid tidningsannonsering. Rubriker är viktiga för uppmärksamhetsvärdet. En effektiv rubrik väcker läsarens intresse. Bilder gör sig bra på bildskärm. Använd bilder snarare än text. Många tycker det är jobbigt för ögonen att läsa text på skärmen. Överskådlighet är viktigt. Man behöver inte lägga ut all information på sidan. Djupare information, till exempel tekniska data och produktbeskrivningar, kan med fördel bifogas som pdf-fil med länk.
|
||||||||||||