Säljpresentation: Kunder på besök
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

Om du får kunder på besök, till exempel i en affär eller restaurang, finns speciella saker att tänka på.

Vad alla kunder tycker illa om är att bli betraktad som luft. Sök ögonkontakt, ge en nick eller ett vänligt leende – det räcker!

I kassan kan du säga; Hej, Välkommen åter, Fint väder etc. Tänk efter hur du själv helst skulle vilja bli behandlad.

Träng dig inte på! Vill kunden titta själv, så låt honom göra det.

Säljteknik - Säljpresentation
Säljpresentation
Kommunikation
Kroppsspråk
Rensa luften
Kundtyper
Kunder på besök


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida