Säljpresentation: Kroppsspråk
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

Klädsel och uppträdande är två mycket viktiga komponenter i hur du uppfattas. Tänk på att du är en spegelbild av ditt företag och din produkt. Är du slarvigt klädd blir även din produkt dömd därefter.

För att smälta in i miljön bör du klä dig på ett likartat sätt. Exempelvis tar alltid IBM:s säljare på sig slipsen när han träffar inköparna och tar av den vid de tekniska diskussionerna ute bland ingenjörerna.

Fundera över vilken klädsel du bör ha när du träffar dina olika kunder.

Talet är 10 %, rösten 40 % och kroppsspråket 50 % av vad köparen uppfattar. Anpassa dig därför efter kunden. Om du inte gör det, hur uppfattas du då?

Tyck om kunden – då sker det naturligt.

Säljteknik - Säljpresentation
Säljpresentation
Kommunikation
Kroppsspråk
Rensa luften
Kundtyper
Kunder på besök


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida