Kundens känslor och behov: Känslor avgör
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

Vid privata köp har alltid känslor en avgörande betydelse. Det kan gälla trygghet, prestige, makt etc. De logiska argumenten är till för att rättfärdiga valet. Kvalitet är logiskt och kan eventuellt passa trygghetsbehovet.

Fundera över vad som styr valet av smink, herrkalsonger, soffan etc.

Ett sätt att ta reda på verkligt skäl, kan vara att ringa upp kunderna och fråga om de är nöjda, samt fråga om den verkliga anledningen till att de köpte.

Säljteknik - Kundens känslor och behov
Känslor avgör
Företagsinköp
Förbered säljmötet
Möte med kunden


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida