Försäljningsplanering: Konkurrentpärm
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

Skaffa konkurrentpärm!

Samla in allt du kan få reda på om konkurrenterna. Det är en av grunderna i din argumentation med kunden.

Bullet

Styrka/svaghet

Bullet

Strategi/trender

Bullet

Säljkanaler

Bullet

Kunder/Kundgrupper

Bullet

Priser/Rabatter

Bullet

Marknadsandelar

Bullet

Köp och testa produkten

Var rak och rekommendera en konkurrents produkt, om du vet att den är klart bättre. Vinn ärlighetspoäng!

”Först när du känner motståndaren bättre än han dig, kan du vinna slaget.”

Säljteknik - Försäljningsplanering
PM-matris
Porters U-kurva
EFI-analys
Fråga kunden
Konkurrentpärm


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida