Konkurrenterna: Information om konkurrensanalys
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

När man genomför en konkurrentanalys kan det vara bra att ha en checklista att utgå ifrån så att man får med all viktig information om konkurrenternas verksamhet och produkter.

Bullet

Affärsidé

Bullet

Geografisk kartläggning

Bullet

Ägarförhållanden

Bullet

Produkttyper

Bullet

Organisation

Bullet

Omsättning/finansiell ställning/lönsamhet

Bullet

Försäljningskanaler

Bullet

Prispolitik

Bullet

Kapacitet

Informationen finns i årsberättelser, broschyrer, hemsidor, på mässor etc. Ett bra sätt är att fråga konkurrenten själv. Denna typ av information är både viktig och relativt lätt att få tag i.

Marknad - Konkurrenterna
Konkurrenterna
Konkurrentjämförelser
Information om konkurrentanalys
Konkurrenternas starka/svaga sidor
EFI-modellen


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida