|
||||
Det är viktigt att i förväg bestämma sig för vilken Internetstrategi företaget ska ha. Exemplen är många på företag med webbplatser som inte harmonierar med företagets övriga verksamhet eller grafiska profil. En genomtänkt strategi sätter fokus på de funktioner som ska vara framträdande, ger sajten ett ”flödesschema” som gör att besökaren lätt kan navigera sig fram och underlättar för webbdesignern i utformningsarbetet. I och med detta spar man även betydande kostnader i framtagningen. Enbart framtagningen och publiceringen av en webbplats ökar oftast inte företagets affärer. På nätet finns flera miljarder sajter och det krävs att företaget marknadsför hemsidan för att få kunderna att hitta den i mediabruset. Sajten måste även när den blivit publicerad och förhoppningsvis känd på marknaden förnyas ofta för att upprätthålla kundernas intresse. Information om företaget och dess verksamhet Information om företagets leverantörer Nedladdning av teknisk information |
|||
Elektronisk handel | Återförsäljare eller handelsagent? | ||