1. |
Är det rätt innehåll enligt kursens
mål? Är det på rätt nivå
för mina studenter? Ger kursen förutsättningar
för den studerande att uppnå uppställda
kunskaps- och färdighetsmål? |
|
|
2. |
Vilken pedagogisk grundsyn har kursen? Är den
förenlig med min (organisations) pedagogik? |
|
|
3. |
Vilka krav ställs på den studerandes kunnande
i och tillgång till teknik? |
|
|
4. |
Kan kursdeltagarna genomföra momenten i valfri
ordning? Vilken flexibilitet ger kursen för den
studerande när det gäller tid, rum och lärstilar? |
|
|
5. |
Finns det tillräckligt med interaktion och feedback
(tester, handledning, samarbete med studiekamrater)? |
|
|
6. |
Vilken struktur ger kursen som stöd för
den studerande (handledning, anvisningar, schemaläggning,
uppföljning, feedback)? |
|
|
7. |
Om kursen är webbaserad:
- Är det enkelt att förstå kursens
uppläggning?
- Är det enkelt att navigera i webbmaterialet?
- Är den grafiska utformningen tilltalande?
- Är det lagom mycket text på webbsidorna?
- Hur blir svarstiderna för den som använder
modem?
|
|
|
8. |
Blir arbetsinsatsen och kostnaden för att genomföra
kursen rimlig (lärare, handledare, övriga
kostnader)? |
|
|
9. |
Hur utförs examinationen: löpande, portfolio,
sluttentamen? |
|
|
10. |
Finns det några utvärderingar/rekommendationer
av kursen att tillgå? |