tillbaka

Tio kriterier för kursutvärdering

1.

Är det rätt innehåll enligt kursens mål? Är det på rätt nivå för mina studenter? Ger kursen förutsättningar för den studerande att uppnå uppställda kunskaps- och färdighetsmål?

 

 

2.

Vilken pedagogisk grundsyn har kursen? Är den förenlig med min (organisations) pedagogik?

 

 

3.

Vilka krav ställs på den studerandes kunnande i och tillgång till teknik?

 

 

4.

Kan kursdeltagarna genomföra momenten i valfri ordning? Vilken flexibilitet ger kursen för den studerande när det gäller tid, rum och lärstilar?

 

 

5.

Finns det tillräckligt med interaktion och feedback (tester, handledning, samarbete med studiekamrater)?

 

 

6.

Vilken struktur ger kursen som stöd för den studerande (handledning, anvisningar, schemaläggning, uppföljning, feedback)?

 

 

7.

Om kursen är webbaserad:

  • Är det enkelt att förstå kursens uppläggning?
  • Är det enkelt att navigera i webbmaterialet?
  • Är den grafiska utformningen tilltalande?
  • Är det lagom mycket text på webbsidorna?
  • Hur blir svarstiderna för den som använder modem?

 

 

8.

Blir arbetsinsatsen och kostnaden för att genomföra kursen rimlig (lärare, handledare, övriga kostnader)?

 

 

9.

Hur utförs examinationen: löpande, portfolio, sluttentamen?

 

 

10.

Finns det några utvärderingar/rekommendationer av kursen att tillgå?

 

Till start
Arbetsuppgifter
Hjälp/FAQ
Chat
Diskussion
Deltagarelistan
Kurslitteratur och länkar
Loggbok
Senaste nytt

Copyright © 2002
Nationellt centrum för flexibelt lärande